House Warming

Precis när jag öppnade upp, bestämde jag mig för att ha en liten house warming. En för släkt och vänner, och en för företagen runt smygehuk.
Satt i timtal och skrev under mina små hälsningar på mina splitternya vykort jag hade beställt från internet. Satt i timmar och letade upp alla adresser, gick och köpte 100 frimärken och postade de på poster.
På vykortet förklarade jag att Pensionat Smygehuk öppnade under ny regi, hälsade dem välkomna på house warming och önskade ett framtida gott sammarbete.
Anställde min pappa som cateringkock, han la ner massor med tid på att göra superfin plockmat, hemmagjorda piroger och sallad inlindat i tunnbröd. Supergott, min pappa borde bli utnämnd till mästerkock!



Av ca 100 inbjudna, dök det upp 1 person på house warming och den personen ville inte ha pirog och sallad för hon hade redan ätit.
 Funderade på varför ingen kom, kanske hade de inte fått inbjudningarna?
Sedan någon månad senare så var mamma inne i en av småbutikerna nere vid köpmansmagasinet och de kommenterade det söta vykortet med House Warmingen.

Varför ingen kom, blir nog ett mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0