Roliga gäster

Kom här om dagen att tänka på gäster man minns lite sådär extra.

Förra sommaren hade vi en familj som bokade 2 rum. Föräldrarna skulle ha ett rum, och deras 2 barn skulle dela på rummet bredvid.
När de kom och ville lämna väskorna, så kom pappan och en liten son in.
Sedan, när de kom tillbaka på kvällen, var den lilla sonen borta och där var en stor dotter och en stor son.

Vid frukosten dök alla 3 barnen upp. Och i gästboken har de bara skrivit 4 namn.
Antar att detta är en familj som ville ha den lilla sonen (ca 8 år) utan någon kostnad. Smugglade in honom helt enkelt.
Problemet för dem är ju att med endast 5 rum har jag väldigt stor koll på vem som är där med vem.
Dessutom kissade den lille i sängen på natten (han delade säng med någon av sina syskon) och hans kalsonger tvättade jag till dem.

Dock är jag ju så snäll, att jag inte sa något om deras lilla smuggelbarn utan lät dem betala för 4 personer.
Namnen kommer jag ihåg, så om de kommer tillbaka nästa sommar blir det tyvärr ingen fripassagerare för dem.



Andra roliga gäster är ett par danskar som kom cyklande från Danmark och bodde hos mig i 1 vecka. Under den veckan tog de bland annat in min tvätt och vek den om den var torr innan jag hann komma och ta in den.
i Julas  fick jag ett mail från dem där de önskade mig god jul, ett gott nytt år och att de skulle försöka komma tillbaka i sommar!
Härligt när man får så god kontakt med gästerna. Känns så mysigt!

Jag älskar verkligen mitt jobb! Att få möta alla sorters människor, att få serva dem under deras semester och att de förhoppningsvis minns Pensionat Smygehuk och Sveriges Yngsta Pensionatsvärdinna med glädje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0