Ny säsong

Nu börjar snart 2010 högsäsong och det firar jag med en himmelssäng till suiten Laxen! Väggarna i Ålen ska målas denna vecka, och sedan så ska vi lägga det nya golvet. Trappan i hallen ska målas den med, och förmodligen blir det några penseldrag inne i Sillen med, när jag ändå är igång! 

Bokningarna börjar redan komma in, och sommaren lär bli helt fullbokad eftersom Pensionat Rosengården håller stängt för att ta emot flyktingbarn.

Mitt uppe i renoveringen av rummen på nedanvåningen, så tar vi ändå emot gäster redan nu. Rummen på ovanvåningen är bäddade och städade - gästerna får bara ha överseende med lite material som står på de allmäna ytorna.

Innan sommarsäsongen ska jag köpa in lite nya lakan, och ska även ordna ett torkrum att hänga tvätt i vid dåligt väder.

Nytt för sommaren är att under juni-månad kommer även min syster att jobba som värdinna - då min häst ska ha föl och jag tänkte unna mig en liten semester till Grekland.

Suiten Laxen får en ny säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0